.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشعرالحرام محل بیتوته زائران ایرانی در حج ۱۴۰۲
زائران حج ۱۴۰۲ درغروب عرفه، سرزمین عرفات را ترک کرده و به سمت مشعرالحرام رفتند و امشب را باید تا طلوع آفتاب در این منطقه وقوف داشته باشند.
مشعرالحرام محل بیتوته زائران ایرانی در حج ۱۴۰۲

شمال نیوز : بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران خانه خدا پس از آنکه از ظهر تا غروب نهم ذی الحجه را در صحرای عرفات ماندند به قصد حضور در مشعر، سرزمین عرفات را ترک کردند.

 

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب روز دهم ذی الحجه ادامه دارد و پس از آن، این مناسک با حرکت زائران حج تمتع به سوی منا و انجام رمی جمرات (سنگ زدن به شیطان)، قربانی کردن گوسفند و حلق و تقصیر (تراشیدن و کوتاه کردن موی سر) در منا ادامه خواهد یافت.

 

اعمال حاجیان امسال پس از وقوف آن‌ها در منا و ورود آن‌ها به مکه مکرمه با انجام طواف، نماز، سعی صفا و مروه و طواف نساء و نماز به پایان می‌رسد.

 

مشعر یا مشعرالحرام که به مزدلفه نیز شهرت دارد، دره‌ای کم وسعت بین عرفات و منا است که حدود ۴ کیلومتر طول دارد. این منطقه در محدوده حرم مکه قرار داشته و توقف (وقوف) در آن در صبح عید قربان از ارکان حج است. 

 

زمان وقوف در مشعرالحرام از طلوع فجر دهم ذی الحجه تا طلوع خورشید است. در مشعر به جز توقف در آنجا کار دیگری واجب نیست گر چه مستحباتی دارد و از جمله آن‌ها ذکر الهی گفتن و جمع‌آوری سنگریزه برای رمی جمرات است.

 

مشعر که امشب زائران در آنجا هستند، همان مکانی است که زائران بعد از عرفات در آن وقوف دارند. امسال هم سازمان حج و زیارت، مکانی مشخص را برای بیتوته زائران ایرانی خانه خدا در مشعرالحرام پیش‌بینی کرده و این مکان توسط متولیان حج و زیارت آماده شده است.

 

   

 

امسال نیز از خودرو‌های حمل و نقل ترددی برای اعزام زائران به مشعر استفاده شده و حجاج بر اساس زمانبندی دقیق در ایستگاه‌ها حاضر شدند. امور اجرایی برای استقبال و پذیرش از زائران انجام شده بود و مقدمات ورود به مشعر نیز با برنامه‌ریزی، صورت پذیرفت.

 

بانوان و معذورین هم بعد از نماز مغرب برای وقوف اضطراری وارد مشعر شده و ورود آقایان نیز از ساعات پایانی امشب شروع شد و تا طلوع آفتاب باید وقوف داشته باشند تا سپس به سمت منا حرکت کنند. البته برای انتقال و استقرار کاروان‌های زائران اهل سنت در مشعر هم برنامه ریزی صورت گرفت.

 

   

 

سازمان حج و زیارت توصیه کرده است که زائران با راهنمایی عوامل حج و زیارت با آرامش در محلی که تعیین شده است استقرار یابند و تا صبح به عبادت بپردازند و برای عزیمت به منا عجله نکرده و به راهنمایی روحانیون و مدیران کاروان‌ها توجه کنند.

 

از شامگاه هشتم ذی الحجه که زائران کشورمان در سرزمین عرفات بیتوته کردند نیز امکانات لازم برای آن‌ها فراهم شده بود وطبق برنامه ریزی کار‌های مربوط به زائران پیش رفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.309 seconds.